diumenge, 21 de gener del 2024

PROPOSTA INICIAL UGT sobre la NEGOCIACIÓ PELS TORNS DE TONES DE REG PER ESTAT D’EMERGÈNCIA



Després d'haver fet les consultes pertinents i donat que els marges de negociació són limitats, des de UGT hem valorat possibles escenaris de resposta per part de la plantilla plantegem el següent:


Realitzar una crida de participació amb calendari

  • Comunicat de conscienciació a la plantilla per part del Departament de Comunicació Interna (Correu i Telegram) sobre la sequera apel·lant a la nostra responsabilitat com  a servei públic i essencial.
  • Avisant que s'iniciarà un procés per obtenir voluntàries i que si no surten, s’haurà d'establir una rotació, deixant el criteri organitzatiu d'aquesta, a cada brigada o brigades de zona de RT.
  • Reunions presencials per parts dels RT i Caps d'Àrea al personal de zona per donar el missatge informant i donar instruccions precises amb el mateix criteri d’aplicació per tota la ciutat.
  • Obertura del procés de participació voluntària que incloguin manera de procedir i condicions laborals i econòmiques.
  • Si no s'obté el personal necessari, obertura del procés rotatiu deixant el criteri organitzatiu en mans de les brigades.( cada brigada coneix les necessitats personals de les persones que la composen, creiem que si es fa aquest exercici de co-responsabilitat es podrien obtenir resultats molt positius)
  • Presentació del calendari de rotació a més vista.
  • Inici del procés dels torns.



Propostes de Condicions laborals

1 - Establir i acotar la vigència del torn de reg a les tardes únicament quan es declari i mentre duri l’estat d’emergència i mentre existeixin necessitats de reg manual.
(D'aquesta manera una vegada es retiriés l’estat d’emergència, es desactivaria el torn de tarda i es tornaria a l’horari habitual de matí.)


2 – Reducció horària del torn de reg i establir el torn de tarda : De 14:30 a 20:30h


3 – Pagament complement de conducció a les persones que actualment no estiguin portant vehicle i que hagin de conduir al torn de tarda. ( indistintament del grup que ostenten)


4 - Pagament complement canvi d’horari.


5- Establir un complement acordat entre el Comitè i la Direcció dintre del marc de la RLT, específic i lligat  ala declaració d’emergència.


6- Eliminació de les hores extres per realització d’altres tasques que no siguin estrictament reg de supervivència.



Propostes organitzatives o de funcionament 

Aquestes condicions serein a tractar a la taula/comisió que ha proposat crear la Direcció, per fer seguiment de la mesura.

Pel que fa al personal

  • Que la presència del torn de tarda es faci extensiva a TOTA LA ORGANITZACIÓ, INCLOENT Caps d’Àrea, Tècnics, Administratius, RT, Encarregats/des Personal de poda, vigilància i no recaigui només al col·lectiu d’oficis.
  • Davant del canvi les seves condicions actuals de gaudi de les 9 hores recollides en conveni, destinades, que suposa al col·lectiu d’estudiants de l’escola de jardineria, aquest demana una moratòria mentre dura el curs escolar, ja que l’horari que realitzen es de 8 a 22h.
  • Durant els mesos d’altes temperatures, ( maig setembre) desplaçament esglaonat del torn de reg de tarda en funció de l’augment d’aquestes,  per evitar les hores de calor, arribant com a màxim a la franja horària de 17h a 23h.

Pel que fa al Manteniment

  • Establir el calendari de reg en funció de les caresterístiques fisiològiques de les espècies d’arbrat, pel que fa la classificació d’arbre càduc o perenne.
  • Començant a regar únicament les espècies perennes del 15/02/24 al  11/03/24.
  • I anar introduint el reg de les espècies caducifòlies esglaonadament i en funció de les temperatures i tenint en compte la parada vegetat iva de les diferents espècies.
  • Classificar les zones a regar dels torns corresponents, segons afluència d'usuàries. ( les que tingui  més afluència a la tarda regar al torn de matí i viceversa)
  • Fer fitxa especificant la ruta de reg a seguir de cada zona i torn, on quedi recollit les persones que ho realitzen i a quina hora és realitzen cada reg i les càrregues. Amb la informació obtinguda es podrà fer un seguiment de l’efectivitat del reg de cada zona  i permetrà modificar en cas que sigui necessari.
  • Establir torns de càrregues de tones al finalitzar el servei de cada torn. Així es guanya temps efectiu de reg al canviar de torn entre matí i tarda.
  • Establir indicadors específics del període de sequera, per totes les tasques de manteniment incloent el reg.
  • Instruccions específiques i amb criteri únic dels elements a regar informant i donant instruccions precises amb el mateix criteri d’aplicació per tota la ciutat.
  • En cas de zones singulars  (zones que ja tenen xarxa freàtica) especificar quina és la prioritat de reg.
  • Instruccions de Com portar a terme el reg ( no és el mateix regar, que tirar aigua o mullar el terra)
  • Canvi del pla de manteniment, durant l’estat d’emergència per realitzar feines culturals que reforcin el reg i el complementin:
  • Airejat d’escocells i zones a regar, per afavorir el màxim la permeabilitat del sòl i Absorció de l’aigua.
  • Aplicació d’encoixinat
  • Naturalització d’escocells,
  • Desherbatge d’espècies d’una determinada alçada
  • Aprofitar el desherbatge i aplicar-ho com a encoixinat natural del sòl ( per garantir la retenció de humitat)
  • Espaiar la sega i desbrossament.
  • Establir el tall de sega i desbrossament a alçades superiors a les habituals.


Poda

  • Canviar el pla de poda de manteniment per Pla de Risc.
  • Execució de les ordres provinents del Pla de Risc reforçades per ordres de treball detectades per les pròpies brigades de poda.
  • Dedicar una brigada a extreure únicament els arbres morts.


Tècnic

  • Fer seguiment i avaluació,amb periodicitat quinzenal i/o mensual, de les tasques realitzades durant l’estat d’emergència.
  • Creació una Comissió Permanent i multi disciplinar amb un nou plantejament de jardineria, enfocat cap a una jardineria més sostenible i amb menys necessitats hídriques ( xerojardineria).

Com per exemple:

  • Reconversió de zones

  • canvi de vegetació, escollir espècies amb menys necessitats hídriques
  • buscar i produir espècies amb menys necessitats hídriques per reproduir-les en el viver de 3 pins.
  • Instaurar a tots els Nous Projectes d’enjardinament el sistema SUDS (que recullin l’aigua de pluja) i reconvertir els existents
  • Adaptar la xarxa de reg a freàtica
  • Reconversió en els parterres de gespa en zones de prat, rocalla o espècies mediterrànies amb plantes més resistents.



Comunicació externa

  • Missatge escrit / vídeo de la Presidenta i Regidora, Gerent Directors de conservació i Direcció Tècnica explicant la situació i dirigint-se a tota la plantilla quines són les mesures a tenir en compte, quines seran les previsions a immediates curt i llarg termini ( Planificació)
  • Campanya comunicativa de Difusió de informació a la ciutadania i als mitjans de comunicació de les mesures que s’estan portant a terme i amb mesures preventives/ consells per reduir el consum d’aigua i explicant per què s’està regant amb freàtiques i posant en valor l’esforç que estant fent els jardiners/es de Barcelona.




Paral·lelament a les negociacions demanem una reunió amb caràcter urgent amb el Gerent de l’Institut i La Gerent de Serveis Urbans, per a que ens donin les garanties necessàries i es comprometin a treballar conjuntament en clau de futur, davant de situacions similars a l’actual.

Introduir una partida econòmica extraordinària en els pressupostos dels seguents anys,  destinada al reg i manteniment del verd, en cas de declaració d’Estat d’emergència per sequera i elevar-la al CA per la seva posterior aprovació..

I que en cas de no obtenir els resultats esperats, després d’haver posat en marxa tot els dispositius necessaris anunciats per la organització, demanar responsabilitats a nivell directiu i/o organitzatiu en les Direccions Tècnica i de Conservació de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona.


Barcelona 18 de Gener de 2024


 

 

 

 

Secció Sindical UGT
Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona.


dimecres, 17 de gener del 2024

INFORMACIÓ PER ASSEMBLEA SOBRE TORNS DE REG A LA TARDA PER SEQUERA

Davant la convocatòria d'Assemblea general prevista per demà 18/01/24, UGT us volem informar breument de la situació que se'ns està plantejant actualment.

ANTECEDENTS

Portem 3 anys de sequera persistent.

Actualment ens trobem en ESTAT D'EXCEPCIONALITAT i està permés un REG DE SUPERVIVÈNCIA amb AIGUA POTABLE

La passada setmana el Govern de la Generalitat de Catalunya té previst declarar el ESTAT d'EMERGÈNCIA, PER  SEQUERA que està patint el país. 

Això comportarà la PROHIBICIÓ  de regar amb AIGUA POTABLE

La Gerenta de Serveis Urbans i consellera delegada de Parcs i Jardins fa un comunicat a premsa  anunciant un PLA DE CONTINGÈNCIA PER SALVAR EL VERD DE LA CIUTAT  i on es necessitaran 250 persones (Jardineres i jardiners públics) que regaran manualment amb AIGUA FREÀTICA L'ARBRAT DE LA CIUTAT, establint torns de matí, tarda i nit.

És llavors quan La Direcció de Parcs i Jardins informa al Comitè d'Empresa que té previst aplicar l'article 41 de l'Estatut del Treballador/a, de Modificació substancial per a poder instaurar el torn de reg addicional de la tarda.

REUNIONS AMB EL COMITÈ D'EMPRESA

 La Direcció ha establert un termini de negociació de les condicions per aplicar l'article 41 de modificacion substancials

De moment d'han realitzat 2 reunions en la primera es va anunciar la intencionalitat d'aplicar l'article 41 i les seccions sindicals es van limitar a fer preguntes de tipus tècnic sobre la planificació i la falta de previsió que ha mostrat la Direcció de Parcs i Jardins envers la sequera. 

Si bé és cert que durant els darrers 20 anys s'ha estalviat un 32% d'aigua, creiem que es podrien haver près altres mesures, per pal·liar la sequera. Però està clar que les administracions governamentals i municipals, no les han tingut en compte, per no estar considerades com a rèdit electoral.

En la 2a reunió la Direcció va exposar les condicions que preveu aplicar per establir el torn addicional si NO S'ARRIBA  a un ACORD amb el Comitè d'Empresa.

La PROPOSTA de les condicions de la DIRECCIÓ, han estat les següents:

1 La durada i vigència del torn de tarda sigui mentre hi ha restriccions d'aigua.

2 Cap retribució econòmica.

3 Aplicar criteris tècnics unilaterals  per escollir el personal destinat al torn de tarda.

4 Horari del torn de 14,45h a 22h.

5 Col·lectius afectats : Operaris/es, auxiliars , oficials, conductors/es de jardineria i xofers/esses + 5 RT.

6 Han obert una bústia on la plantilla podrà aportar ideies complemèntàries per mitigar la sequera.

 

QUÈ DIU EL COMITÈ D'EMPRESA?



Tenint en compte la naturalesa de composició del Comitè d'Empresa com era d'esperar han sortit diverses opinions:

1 MOBILITZACIONS PER A QUE RETIRIN L'ARTICLE 41 I RES MÉS.

2 NEGOCIAR UNES CONDICIONS  FAVORABLES  PER RECONÈIXER L'ESFORÇ QUE REALITZARÀ LA PLANTILLA PER HAVER DE VENIR PER LA TARDA A REGAR.

 

QUÈ OPINA UGT? 

Davant dels 2 posicionaments  sortits dintre del Comitè d'Empresa, la nostra secció sindical ha valorat el següent, 

Opció A:  MOBILITZACIONS PER A QUE RETIRIN L'ARTICLE 41 I RES MÉS.

És una proposta totalment rídicula i sense sentit, ja que cal tenir en compte que : 

  • Si s'aplica SENSE NEGOCIAR LES CONDICIONS, es vindrà a treballar amb la proposta de la Direcció ( exposada en l'anterior paràgraf)
  • Som SERVEI PÚBLIC i ESSENCIAL i la nostra principal funció i responsabilitat és EL MANTENIMENT I LA CURA DEL VERD DE LA CIUTAT. Així mateix està recollit en el conveni col·lectiu i en els Estatuts de Parcs i Jardins. 

I a més a més l'Article 34 del Conveni així ho recull:

"Brigada de reg: en dates en que la Direcció consideri necessària la posada en funcionament de la brigada de reg, es formaran, prèvia notificació als integrants de la mateixa, els grups que la Direcció disposi, en horari de matí, tarda i nit."

  • Per tant la Direcció APLICARÀ l'Article 41 SÍ O SÍ,  i això vol dir que s'HAURÀ DE VENIR A TREBALLAR  PER LA TARDA.
  • És cert que es pot denunciar l'aplicació de l'article 41, però IGUALMENT hauràs de venir a treballar per la tarda i mentre NO SURT la ressolució judicial ( que pot trigar 2,3,4 o 5 anys) estàs venint a treballar amb les condicons proposades per la Direcció. 
  • La nostra imatge quedaria MOLT MALMESA davant la opinió pública, la ciutadania i el Govern Municipal comportant la RETIRADA del SERVEI ESSENCIAL. ( o sigui Fí de les OPO, de taxa de reposició i possibles ESTABILITZACIONS d'Interines,  EXTERNALITZACIÓ del servei I PRIVATITZACIÓ de Parcs i Jardins)

Opció B: NEGOCIAR UNES CONDICIONS  FAVORABLES  PER RECONÈIXER L'ESFORÇ QUE REALITZARÀ LA PLANTILLA PER HAVER DE VENIR PER LA TARDA A REGAR.

Ja que s'ha de venir a treballar SÍ o SÍ per la tarda, UGT estem per la via de NEGOCIAR LES CONDICIONS, fent una proposta a màxims que reculli:

  • Acotament de la vigència i durada del torn de la tarda.
  • Contempli compensació d'algun tipus ( econòmica o festius).
  • Possibilitat organitzativa de les pròpies treballadores, per escollir el personal destinat al torn de tarda.
  • Apostem perque es presentin el major nombre de persones voluntàries, així es podrien establir torns rotatius per tal de reduir al màxim possible, el nombre de tardes al mes) 
  • Fer extensiva a TOTA LA ORGANITZACIÓ i no només al torn d'oficis del manteniment del verd.


Però per NEGOCIAR LES CONDICIONS, LA PLANTILLA, HA D'ESTAR D'ACORD.

I és precisament el que es plantejarà a l'assemblea de demà 18/01/24.


Per tant tu tries.

VINE A L'ASSEMBLEA I DECIDEIX.


Moltes gràcies pel vostre temps.


 

 

 

Seguim Fortes i Forts!!!


 

diumenge, 14 de gener del 2024

EL SERVEI PRIVAT DE JARDINERIA S'ORGANITZA DAVANT LA SEQUERA

Mentre el sector privat de jardineria (empreses de manteniment i disseny, paisatgisme, forestals viveristes...), s'organitza per fer front a la sequera,i elabora un manifest al respecte, des de Parcs i Jardins s'alcen veus crítiques que s'oposen venir a regar per les tardes, fet que suposaria salvar uns 35.000 arbres dels 250.000 que hi ha a Barcelona.

Us deixem aquesta notícia on s'informa que més del 80% d'empreses que composen el Gremi de jardineria RECLAMEN poder regar TOTS els arbres dels espais verds, doncs el Decret de sequera només inclou els arbres monumentals.

24 associacions de jardineria, forestals i viveristes han signat un manifest exposant
arguments de caràcter social, econòmic i ambiental.

A més destaquen el risc que tenen de quedar-se sense feina.

De fet han notat una reducció d'aquesta d'ençà que es va declarar l'excepcionalitat al febrer de 2023.

A Barcelona s'ha fet una EXCEPCIÓ i es podrà regar amb aigües freàtiques tots els arbres que siguem capaços/es de regar.

I és per això que s'ha previst implantar un torn adicional de reg per la tarda, per poder salvar el màxim nombre d'arbres (uns 35.000 arbres davant dels 250.000 que tenim)

Pot ser que  cal fer una reflexió sobre el tema, doncs:
 
Mentre companys que treballen en el sector privat de jardineria,   estan demanant,  poder regar TOTS els arbres sense excepció, seria molt trist i decepcionant que Parcs i Jardins com a SERVEI PÚBLIC no estigui a l'alçada i es manifesti en contra de salvar l'arbrat de Barcelona perquè el seu horari habitual és de 7:45h a 15h.


 
A més deixaria la porta oberta a l'externalització i la privatització esglaonada del servei.

UGT estem treballant per arribar un acord amb la Direcció per a que el fet de venir a SALVAR els arbres per la tarda,  compensi d'alguna manera l'esforç que suposarà aquest canvi.

Us avancem  algunes de les propostes a negociar que plantegem UGT, però que per ser efectives, primer les haurien d'acceptar, tant el Comitè d'Empresa, com la Direcció:
  • - Reducció horària del torn de tarda.
  • - Compensació  d'algun tipus ( econòmica O amb dies de festa).
  • - La vigència/durada d'aquest torn sigui només MENTRE DURA L'ESTAT D'EMERGÈNCIA.
  • - Torns rotatius amb planificació mensual.
  • - Deixar l'organització dels torns rotatius en mans de les brigades o zones d'un/a mateix/a RT. ( que no vingui imposada des de la Direcció).
  • Establir rutes per cada zona i cada torn.
  • Fer seguiment mitjançant, una fitxa setmanal de les zones regades ( on constin els horaris de reg i càrrega)
  • Indicadors específics de les feines de manteniment realitzades durant l’estat d’emergència. ( modificació dels plans de manteniment al NEV)
  • - Garantir en tot moment, les condicions  en matèria de prevenció i igualtat.
UGT creiem que si sortís un nombre de voluntaris/es més alt del que proposa la Direcció (106) es demostraria:
  • - Vocació i professionalitat 
  • - Compromís amb el verd
  • - El valor que té servei públic a la societat
  • - Coneixement de la importància i repercussions que tenen els espais verds, en el benestar i la salut de les persones i la ciutat.

També es veuria com un acte de solidaritat i responsabilitat social, com el que van fer els sanitaris durant la pandèmia, els bombers d'arreu de l'estat Espanyol en l'incendi de La Palma a Canàries i el que estan realitzant actualment totes les persones a Galicia extraient el plàstic abocat al mar.
 
I ens beneficiaria a curt termini, doncs suposaria un reconeixement de la importància de la nostra feina per part de tota la ciutadania, governants i/o polítics i els mitjans de comunicació que se'n faran ressò.

Per tant UGT us plantegem, quin tipus de notícia us agradaria veure o llegir en els mitjans de comunicació?
 
Aquesta?

PARCS I JARDINS DEIXA MORIR ELS ARBRES DE LA CIUTAT
El treballadors municipals es neguen a treballar per les tardes perquè segons diuen no és el seu horari habitual

O aquesta altra?
 
PARCS I JARDINS FARÀ TOT EL POSSIBLE PER SALVAR ELS ARBRES
S'establiran torns addicionals fora de l'horari habitual, per regar part de l'arbrat de la ciutat


El titular resultant dependrà del posicionament que prenem tots i totes nosaltres. A més, ens juguem la nostra continuïtat com a SERVEI ESSENCIAL
 
I SENSE l'essencialitat NO hi haurà OPO corresponent a la TAXA DE REPOSICIÓ que garanteixi l'entrada de més personal, ni possible ESTABILITZACIÓ DE INTERINES.
 
L'actitud que adoptem davant d'aquesta situació d'emergència, serà la clau.


Moltes gràcies pel vostre temps.
 
 

 
 
 
 
 
Seguim fortes i forts!!!

divendres, 12 de gener del 2024

GRUPS DE REG TARDA PER SEQUERA

 El proper dia 15/01/24 la ciutat de Barcelona entrarà  EN ESTAT D'EMERGÈNCIA PER SEQUERA.

No és cap novetat, de fet,  totes les persones que estem al verd veiem com està afectant  la manca de pluja que estem patint en els 3 darrers anys.

Som moltes les hectàrees ja perdudes tant de gespa com de plantes i arbustiva. I la seva recuperació si la cosa no millora, podria trigar en fer-se  de 1,5 a 2 anys.

A més l'estrès hídric que està patint TOT L'ARBRAT  és altíssim, fet d'això són els 2000 arbres morts acumulats i la caiguda i/o trencament de branques o capçades cada dia més habitual comporta un ALT PERILL per la ciutadania.

Per què?

Doncs perquè portem 3 anys que NO PLOU el suficient i ja fa temps, que només es pot regar amb freàtica. Adjuntem algunes dades del total d'aigua rebuda en els espais verds.

Pel 2024 hi ha una previsió del -57% d'aportació hídrica

2022   

2,5 Hm aigua potable xarxa + 0,5 Hm3 freàtica + 1.75Hm3 de pluja  Total 4,75 Hm3/ Any

2023

0,9Hm3 aigua potable +0,37Hm3 aigua de reg + 0,10Hm3 aigua de pluja (aprox) Total 1,37 Hm3/ Any

2024 

no aigua potable 0,5 Hm3 només freàtica  pluja incerta  previsió Total anual 0,88 Hm3/Any

A banda del 0,5 Hm3 de reg amb xarxa freàtica, el reg manual, desglosat en torns,suposaria una aportació de:

Matí 0,17Hm3  Tarda 0,18Hm3  Nit 0,03Hm3

Aquest 0,88 Hm3 TOTAL D'APORTACIÓ D'AIGUA EXTRA s'aconsegueix amb el reg adicional de tarda.


Què ens suposa això als treballadors/es de Parcs i Jardins?

Suposa un canvi de Modificació sustancial pel que fa a l'horari de la jornada laboral.

Es pot fer? 

Si i tant.

Som SERVEI ESSENCIAL i la nostra funció principal com a SERVEI PÚBLIC que som és el manteniment dels espais verds i l'arbrat de la ciutat

tal com es recull al PREÀMBUL del nostre CONVENI COL·LECTIU i en els ESTATUTS de Parcs i Jardins.

"L’Institut Municipal de Parcs i Jardins vol esdevenir una organització forta capaç de donar resposta als nous reptes que depara el canvi global, tecnològic i ambiental en relació amb els espais verds urbans. Una organització preparada i alineada amb la visió de ciutat i el servei públic.

Les parts signants reconeixen com a bàsics i fonamentals els serveis i activitats recollits als Estatuts de Parcs i Jardins de Barcelona, I.M., aprovats en data 14 d’octubre de 2005, a l’article 1 – Naturalesa i adscripció orgànics i article 3 – Funcions de l’Institut. Especialment el manteniment del verd urbà, que dins l’àmbit dels serveis de manteniment de la ciutat, va ser declarat Servei Essencial a la Comissió de govern del 21 d’abril de 2016, i publicat a la Gaseta Municipal de 30 d’abril del mateix any.

La plantilla de Parcs i Jardins donarà compliment a les funcions pròpies de l’Institut, tant tècniques com operatives, dins del seu àmbit.

Les parts signants procuraran la millora i la responsabilitat sobre aquestes funcions, dotant-se dels mitjans humans, tècnics, materials i econòmics necessaris per la prestació dels serveis."

 

I a més a més l'Article 34 del Conveni així ho recull:

  • "Brigada de reg: en dates en que la Direcció consideri necessària la posada en funcionament de la brigada de reg, es formaran, prèvia notificació als integrants de la mateixa, els grups que la Direcció disposi, en horari de matí, tarda i nit."

     

Per tant l'aplicació de l'horari es farà SÍ o

 

Quins col·lectius es veuran afectats?

Auxiliars de Jardineria, Oficials de Jardineria, Xòfers, Mecànics , RT 

Depenent de com marxin les negociacions es podria fer extensiu a Administratius i Tècnics

Què podem fer? 

Que el comitè d'empresa negocii unes condicions favorables per arribar a un acord en el que es valori i es reconegui l'esforç de la plantilla davant d'aquesta situació d'emergència.

Ahir 11/01/24 es van iniciar les negociacions que hauran de finalitzar cap el 26/01/24.

Està previst fer 2 assemblees informatives per a que la plantilla pugui fer seguiment del tema.

Com? 

Establint torns de rotació per a que l'impacte en la vida personal sigui el mínim possible

Proposant compensacions econòmiques o horàries.

Evidentment si s'arriba a un acord es posarà a votació per a que la plantilla pugui decidir QUÈ PREFEREIX:

 si l'ACORD sortint de les negociacions amb el Comitè d'Empresa.

o les INSTRUCCIONS UNILATERALS que planteixi la Direcció.

Em puc negar a treballar per la tarda?

Sí , però llavors et podrien rescindir el contracte amb dret mínima de indemnització.

Val a dir que aquest tipus de negociació mai s'havia fet a Parcs i Jardins  i cal que no ens deixem dur pels càntics de sirena que se sentiran sobre retallada de drets i movilitzacions. 

Doncs som servei públic i essencial i tenim uns deures a complir.

I si el que volem és que la nostra imatge quedi malmesa i es segueixi perpetuant la ideia que els funcionaris/es i treballador/es municipals som uns /es panxes contentes que només tenim les mans a la butxaca i "Chupar del bote", llavors sí, els cants de sirena que sentiràs, són idonis per tu.

I estaràs COL·LABORANT en la FUTURA PRIVATITZACIÓ del nostre servei de jardineria.

Però si, ets una persona responsable i compromesa i realment saps el significat de treballar en un servei públic, entendràs que el verd de la ciutat és responsabilitat nostra i que cal fer un esforç com el que en el seu moment, van fer els sanitaris durant la pandèmia del COVID-19.

Des de UGT ho tenim clar i fem una crida a la responsabilitat i TREBALLAREM per arribar a un acord favorable en aquestes condicions inusuals.

Doncs a UGT per sobre de tot, creiem en la CONTINUÏTAT DEL SERVEI PÚBLIC I DE QUALITAT, I ARA és moment de demostrar que PARCS I JARDINS ESTEM A L'ALÇADA  i donar la resposta que la ciutadania es mereix, doncs és garantia de futur i benestar per a totes i tots.

Us seguirem informant.

Moltes gràcies pel vostre temps.

 


 

 

 

Seguim fortes i forts!!!


 

 

divendres, 22 de desembre del 2023

RESUM 2023

2023 s'acaba i des de UGT us deixem un recordatori de la feina que hem realitzat durant tot aquest any i us volem avançar alguns dels temes en els que estem treballant i treballarem a curt, mig i llarg termini.

Tenint en compte la nostra minsa representació sindical dintre del Comitè d'Empresa (2 electes: Saturnino Muñoz i David Muñoz i 2 LOLS: José Miguel Morales i Susanna Rofín) creiem que estem deixant clar que defensem i proposem millores per tothom. No en va la nostra secció sindical està formada per companys/a que treballen dintre dels grups d'oficis, administratius/ves i tècnics/ques.

Estem molt contentes de la feina que portem realitzant des que al 2021 vam ser escollides per portar la Secretaria del Comitè d'Empresa.

Des de llavors la nostra secció sindical no ha deixat de treballar per la plantilla, sense avantposar els interessos sindicals i sempre amb una visió generalista, alhora de realitzar propostes i negociar acords.

Iniciatives i Propostes pròpies recolzades pel Comitè d'Empresa i aprovades per la Direcció:

Acord foment del català

UGT recuperem una proposta Inicial de la INTERSINDICAL, a partir de la qual elaborem la proposta. El Comitè d'Empresa la recolza i la Direcció la recolzen i es signa l'acord.

Estabilització de 110 companys i companyes

Mentre altres seccions sindicals es manifestaven i convocaven vagues per a que tes realitzés una estabilització sense cap tipus de pauta legal incomplint els drets principals que garanteixen l'accés equitatiu a l'Administració Pública la UGT vam asistir a múltiples xerrades i cursos per informar en tot moment al Comitè d'Empresa sobre com procedir.

UGT hem estat treballant i col·laborant intensament amb el Departament de Selecció vam elaborar una proposta que finalmentva recolzar el Comitè d'Empresa  i és la que va tirar en davant i ha permés que 110 companyes i companys passessin a obtenir plaça fixa.

Aprovació Taxa de Reposició extraordinària (75 places)

A partir del Decret Llei sobre PROCESOS DE ESTABILIZACIÓN DERIVADOS DE LA LEY 20/2021 DE 28 DE DICIEMBRE MEDIDAS URGENTES PARA LA REDUCCIÓN DE LA TEMPORALIDAD EN LA EMPLEO PÚBLICO i l'acord PARA UNA ADMINISTRACIÓN DEL SIGLO XXI, des de UGT vam trobar la manera d'augmentar el nombre de places d 'OPO i així ho vam fer saber a la Direcció de Serveis General.

Durant tot aquest any hem treballat conjuntament amb el Departament de Selecció per a que s'aprovés la taxa de reposició extraordinària tot realitzant moltes reunions, informes, xerrades, cursos, converses amb grups polítics i a darrera hora fent pressió mediàtica i piulades en xarxes socials, per aconseguir-les. 

Sortien un total 166 places, però les 75 aprovades són les que corresponien a MESURES DEL PROCÉS D'ESTABILITZACIÓ ( que finalitza a 31/12/2024). Seguirem lluitant per les 81 restants.  

Reserva de places OPO per Auxiliar jardineria ( Branca Poda) 

Al mes d'agost UGT vam realitzar una proposta que no va ser recolzada pel Comitè d'Empresa i que la Direcció va dir que estudiaria. Una vegada aprovada la taxa de reposició Extraordinària  UGT tornem a fer una proposta per a reserva de places de poda i xofer/essa. 

Aquesta vegada es va aprovar la proposta per ambdues parts i en les properes OPO es reservaran 10 places per Auxiliar de jardineria (Branca PODA)

Proposta distribució horària durant l'estiu amb retorn a la jornada laboral de 35 hores.

UGT vam fer una proposta al mes de maig, on es contemplava una distribució horària durantr l'estiu que incloia la tornada a les 35 hores.

No va ser recolzada pel Comitè d'Empresa i només part de la Direcció estava d'acord. Finalment, però i degut al contexte social polític del moment, els marges de negociació van haver de ser uns altres, obtenint com a resultat l'acord de distribució horària actual.


Col·laboració, aportació de ideies i propostes, recolzament i aprovació:

Durant tot aquest any UGT també hem participat molt activament la negociació dels acords resultants, recolzant propostes i aportant millores a les presentades per altres seccions sindicals i /o la Direcció.


2023

Acord de vigilància.

Descripció funcions Llocs de treball RLLT.

III PLa de Igualtat.

Diverses OPO . Administratiu/va, TS Jurídic TM del verd.

Bosses de TS Arquitectutra, TM verd, TS Contractació.

Bases Concurs de mèrits per 50 companys/es més.

 2024

Bases OPO 75  65 places Auxiliar Jardineria + 10 places de Poda.

Bases Concurs mèrits 23 companys/es ( 20 Tècnics/ques i 3 Administratius/ves).


Objectius pel 2024:

Des de UGT som conscients que hi ha molts temes pendents a tractar. Us avancem alguns, tenint en compte que caldrà treballar també, en aquells altres temes i imprevistos que puguin anar sorgint al llarg del 2024.

Definició i actualització Destins Especials i/o Llocs de treball en RLLT ( Xòfer/essa, Grimpada, Tones, Pla de Risc...).

Implantar mesures III PLa Igualtat.

Recuperar horari 35 hores amb Distribució horari a l'estiu per la calor.

Eleccions Sindicals.

Denúncia o Prórroga del conveni.

 

I fins aquí el resum de les feines més rellevants que hem portat a terme la nostra secció sindical. Mencionar que paral·lelament també hem treballat defensant a la nostra afiliació, quan els ha sorgit algun imprevist i  assistint a diverses formacions, per tal de donar resposta a la representació sindical que us mereixeu.

UGT seguirem defensant a tots i a totes per igual, sense caure en hipocresies ni fent ús de la doble moralitat, per tal d'obtenir millores i de garantir els nostres drets així com, la nostra continuïtat com a servei Públic.


US DESITGEM UNES BONES FESTES A TOTHOM!!!!!







 

 

SEGUIM FORTES I FORTS!!

diumenge, 29 d’octubre del 2023

On són les 75?

 Una vegada aprovats els acords de "Pla d'estabilització" al Desembre de 2021 i  l’acord per "Una administració pública del siglo XXI" al 17 de Novembre del 2022 en el que es contempla que l'administració pot autoritzar l'augment de la seva taxa específica adicional amb caracter extraordinari ( o sigui ara o mai) aquesta secció sindical ens vam posar en contacte  amb la Direcció de l’institut per iniciar els tràmits.

I així va ser com la Direcció va realitzar un informe justificatiu per demanar al Ministerio de trabajo les 161 places que ens corresponen segons la Ley 20/2021.  

La resposta del Ministerio va ser, que un tant per cent de la taxa extraordinària l’havia d'otorgar el propi Ajuntament de Barcelona (o sigui 75 places) i una vegada s'aprovessin aquestes places, la resta  (86 ) es podrien sol·licitar al Ministerio amb la seva corresponent tramitació.

Però és clar, la gran maquinària de la burocràcia administrativa i les eleccions municipals (al govern de Barcelona en Comú li va costar decidir-se) no van ajudar gaire i la demanda d'aquestes places va ser poc àgil.

Cal afegir que, la interventora de l’Ajuntament no va aprovar el informe justificatiu de les 75 places, per trobar-lo electoralista.

Ja amb el PSC a l'Alcaldia ens van asegurar que, seguirien amb la mateixa línia que BCNenComú, pel que fa al manteniment del verd de la ciutat. I després que la Interventora municipal finalment, donés llum verda a les 75 places faltava que aquestes s'aprovessin en la comissió de Govern, per a convertir-les en reals.

I aquest va ser el compromís que va adquirir la Regidora de Medi Ambient i Presidenta de l'Institut de Parcs i Jardins, Sra .Laia Bonet, en una reunió de Benvinguda amb la Presidenta  i el Secretari del Comitè d'Empresa.

Què passa llavors? Doncs que abans de portar l'aprovació a la Comissió de Govern (hi ha una cada setmana) el Gerent Municipal, (Sr.Albert Dalmau) i el Gerent d'Organitzacio (Sr. Javier Pascual) han de donar el vist i plau.

I tot i que la taxa és una mesura del llavors Govern central de PSOE i acordada amb els sindicats d'UGT i CCOO, aquests 2 senyors són bastatnt reacis a l'aprovació de la taxa específica extraordinària, ja que són grans amants de la gestió mixta público-privada. ( Així mateix ho expressen al seu perfil de linkedin)

Al darrer Consell d’administració i primer de la legislatura d’aquest govern socialista, el  representant del Comitè d'Empresa va preguntar a la Presidenta de l'Institut, sobre el compromís d'aprovació de la taxa extraordin'aria (les 75 places)

I la Sra Bonet va contestar que s’estaven negociant.

Negociant? Però si ens corresponen per LLei, estan recollides en l’acord signat pel PSOE!!!!

D’altra banda som conscients que el PSC a l’Ajuntament de Barcelona, està aplicant una sèrie de mesures als seus/seves treballadors/es en forma de retallades de drets socials i laborals. I es dedica a fer cas omís als sindicats.


Pel que fa a Parcs i Jardins ens consta que tant la Presidenta del Comitè d’Empresa, com altres seccions sindicals, han establert converses amb altres formacions municiapls, per mirar de convencer al PSC i tot recordant el compromís que va adquirir amb el manteniment del verd de Barcelona.

I de pas aprofitar per fer-li una tirada d’orelles al ple municipal, premsa i xarxes socials, fent-li veure que només disposen de 10 regidors.

Per la nostra part UGT hem sol·licitat varies vegades una reunió amb la regidora i representants del Govern Municipal PSC i encara estem esperant resposta.

No entenem com el PSOE que presumeix de ser el govern més progressista de la història, pacta amb sindicats uns acords que representen una millora per la funció pública en drets laborals i socials i en canvi el PSC, liderat pel seu "enfant terrible", es dedica a posar la mirada en l'externalització i en les retallades.

Aquestes accions portades a terme recentment per l’equip de govern del PSC ens ha fet qüestionar-nos el  següent:

És el PSC progressista feminista, ecologista i defensor de la igualtat entre persones? (Tal com presumeix de ser-ho el seu partit matriu PSOE)


O pel contrari és més proper i comparteix ideologia amb el partit que li va donar suport per poder obtenir l’alcaldia? 

El missatge del PSC  és que Barcelona sigui la ciutat per les persones...

Però de quines persones parla exactament? De les que vivim a Barcelona? O les que només volen invertir i obtenir beneficis sense tenir en compte a les que vivim i/o treballem a Barcelona?

Sr Collboni vostè ha crescut i ha tingut una infantesa feliç, en part gràcies a Parcs i Jardins, doncs la seva mare va ser una de les primeres dones treballadores a l’Institut Municipal de Parcs i Jardins.

Li demanem que reflexioni quin model de ciutat vol; doncs depén de quin trii el seu equip municipal,  a les properes eleccions municipals, a l'hora d'obtenir vots, pot ser, no serà suficient participar en paellades populars, ni moure’s en bicicleta, ni anar prenent cafè pels mercats amb les veïnes.

Nosaltres som del parer que Barcelona es mereix un Ajuntament ferm amb un servei públic i de qualitat, com el de Parcs i Jardins.








Seguim fortes i forts!!!