diumenge, 21 de gener del 2024

Informació sobre l'aplicació de l'article 41.

 

 

Arrel de l'assemblea celebrada el passat 18/01/24, molts companys i companyes ens estant plantejant els seus dubtes, perquè els manca informació per poder contrastar i prendre decisions, en front les circumstàncies de la situació que se'ns presenta.

UGT els hem recollit doncs la situació que estem vivint és totalment nova
I si amb la informació que us compartim, obteniu respostes, sempre, les podreu compartir, si dintre de la vostra brigada es crea un debat intern, sobre el tema.

P:
Volen passar-nos definitivament al torn de tarda  i utilitzen l'excusa de la sequera, per fer-ho.

Si la direcció volgués instaurar el torn de tarda com a definitiu, hauria obert l’espai de negociació, dintre de la comissió de seguiment, amb la intenció de modificar-lo en el conveni.
En canvi ha preferit aplicar una Modificació substancial, perquè té caràcter temporal.
Doncs com bé recull el propi article 41, ha d’estar lligada a motius tècnics, econòmics i organitzatius.
I la seva aplicació ha de ser ÚNiCAMENT, mentre es donin les circumstàncies, que es recullen als informes justificatius.

Per això es tant important arribar a un acord que reguli la DURADA de l’aplicació del torn de tarda, especificant que l'INICI i la seva FINALITZACIÓ vagin ESTRICTAMENT LLIGATS a la Declaració de l'Estat d'Emergència i aclarir sobretot, el QUAN, o sigui : Mentre existeixin necessitats reals de reg manual.

P:
Hem de mobilitzar-nos per demanar que no ens apliquin l'article 41
La Direcció abans d’anunciar l’aplicació del 41., s'ha assessorat molt bé i ha contemplat tots els escenaris possibles. Incloent el que li suposaria anar a conflicte col·lectiu, amb denúncia als jutjats.

Perquè el fet de mobilitzar-nos per demanar que no el volem,  no treu que l’apliquin igualment. I mentre no surt la resolució del judici ( de 9 a 18 mesos) s'haurà de venir a regar per la tarda amb les condicions que decideixi unilateralment la Direcció.
Després no tindrà lloc dir que, el Comitè d'empresa no ha fet res, per negociar unes altres condicions.

Si finalment es denuncia, serà un/a jutge/essa, qui decidirà si la Direcció ha aplicat correctament la mesura. I es podria donar el cas que es fixi més, en la forma de com s'aplica,  que en el contingut de la mesura en si. O sigui que hi hauria moltes possibilitats que en els jutjats, es decantessin a favor de com ha actuat la Direcció.

A més la crida a la mobilització per conflicte col·lectiu, hauria de contemplar i explicar, quines podrien ser les
conseqüències futures, tenint en compte que SOM SERVEI PÚBLIC I ESSENCIAL.

Tenim uns drets, però també tenim uns deures.

P:

I no es pot contractar més persones o fer-ho amb personal voluntari?

Es podrien contractar únicament, 25 persones i amb contractes de 6 mesos de durada.

Sumant les rellevistes que durant 2024 entrarien esglaonadament, a mida que anessin pre-jubilant d'altres.

UGT  i CCOO hem aconseguit 75 places extraordinàries, a part de les OPO que corresponen a la taxa de reposició

Aquest any entraran unes 131 persones 

Precisament una de les conseqüències d’anar a mobilitzacions, possiblement sigui que deixem de ser servei essencial, i això implicaria que no hi haurien més OPO i que les persones que tenen un contracte d'interinatge posterior al 31/12/2021, quan portessin 3 anys s’anirien al carrer.

Ja no entraria més personal a Parcs i Jardins i es contractarien empreses externes, per fer la nostra feina. ( privatització i externalització dels servei).


Pel que fa al voluntariat, en la darrera reunió de Divendres, la Direcció va manifestar la seva intenció de negociar per arribar a un acord.
Entre d'altres condicions que recollirà l'acord, una d'elles és l'obertura d'un període ( 4 -  5 dies) per a que s'apuntin persones voluntàries.

Us passem l'enllaç del Telegram UGT on informem de les condicions negociades fins a dia d'avui:



P:

Per què no es destinen més mitjans als torns de reg  de matins, tarda, nit i  a la xarxa freàtica?

S’està treballant per fer-ho possible. Una altra cosa, és, que la manera de com s'està organitzant, no compti amb la nostra aprovació personal i la considerem inapropiada. Però ens consta que els nostres companys/es de tots els equips Tècnics, estan buscant solucions que ens afectin el menys possible.


Hi ha una inversió de 25M € per reparar la xarxa de reg, adaptar-la a freàtica i estendre-la per tota la ciutat. Poden trigar més de 4 anys a finalitzar les obres. Mentrestant el reg manual serà sent necessari i es seguirà aplicant la modificació substancial mentre ho necessitin.

Per això mateix, és tan important,  lligar bé el tema de l'inici i la finalització del torn de tarda.


P:

Acabats els 15 dies de negociació, la plantilla podrà decidir si es signa o no l'acord que en surti?


Per suposat, una vegada tinguem l’acord es presentarà en assemblea i allà es decidirà si es signa o no.

Cal tenir en compte però, les conseqüències que podrien sortir de no signar l'acord i el què suposaria anar a conflicte col·lectiu. (bye,bye, servei essencial)



I fins aquí les preguntes més freqüents que hem rebut per part d'alguns companys i companyes, tant del col·legi Tècnic i Administratiu com el d'Oficis.


Informar-vos que aquest  proper dimarts 23/01/24, tindrà lloc una altra reunió entre el Comitè i la Direcció per seguir negociant un acord que reculli les millors condicions possibles.

Volem acabar Agraint a tots els companys i companyes, que hagueu compartit amb nosaltres les vostres inquietuds i el vostre interès, sobre el tema.


I Si teniu més dubtes ens els podeu fer arribar a la següent direcció de correu:

ugtvioletaparcsijardins@gmail.com

o per whatsapp o telegram al telèfon:  680 603 181


Moltes gràcies a tothom pel vostres temps.

 


 

 

 Seguim Fortes i forts !!!