divendres, 30 de maig del 2025

ACORD PROMOCIÓ INTERNA

 Companys i companyes

Després de revisar i valorar els canvis fets al document original, la secció sindical d'UGT informa que:

signarà l’acord de promoció interna presentat per l’empresa en la Comissió de Seguiment del passat dia 26/5.


Dit això, volem fer un parell de puntualitzacions:

-  la nostra secció sindical va manifestar estar en desacord amb la metodologia que es durà a terme per la consolidació dels llocs del col·lectiu del punt 3.2 

doncs considerem que aquestes persones ja porten prou temps demostrant que poden desenvolupar les seves tasques amb suficiència i amb el vist-i-plau dels seus superiors

i per tant, si l'objectiu és  gestionar amb agilitat les necessitats organitzatives, bastaria que aquestes persones complissin els requisits per a ocupar el lloc de treball.

- si volem tenir processos de selecció simplificats”, esperem que el procés que es durà a terme amb el col·lectiu del punt 3.3. es faci amb celeritat.  

Dit això, compartim amb CCOO i USOC els comentaris referents a la carrera profesional de tècnics i administratius.

Tot i que aquesta situació ha estat creada per les diferents Direccions, fruit d'una planificació gens eficient 


també dir que valorem positivament el fet de crear un procediment que sigui equitatiu a l'hora de donar oportunitats de promoció interna i que eviti les arbitrarietats que suposa l'actual sistema de assignació adscripcions provisionals.

Salut!
🤝🏽

dijous, 29 de maig del 2025

COEFICIENTS REDUCTORS

 Bon dia 👨🏼‍💻👩🏻‍💼👨🏻‍🌾👩‍🌾👩🏻‍🔧👨🏼‍🏭👨🏽‍🌾👮🏼‍♀️👮🏻👩🏽‍💻👩🏼‍🌾👨‍🏭


El Govern espanyol ha aprovat una mesura per accedir a la JUBILACIÓ ANTICIPADA per professions penoses i perilloses mitjançant l'aplicació de Coeficients reductors.
🎊🎉🎊🎉🎊

El INSS determinarà els possibles reductors, en funció de les peticions que facin:

- Les associacions d'empresaris - Sindicats
- Plataformas de autònoms  a
- Administracions publiques
(mai d'ofici)

Podria ser això 🤔 una alternativa a la jubilació parcial bloquejada actualment per la darrera modificació de la llei 😒?


UGT demanem prudència i seny doncs tot està per fer.

El nostre gabinet tècnic federal ha fet un document resum sobre el TD 402/2025 sobre la mesura ( que us adjuntem)
👆👆👆👆👆👆

No hi ha res en ferm i TOT ESTÀ PER FER

UGT creiem que el Comitè d'empresa hauria de demanar una reunió a la Direcció 👨🏼‍💼👩🏻‍💼el més aviat possible

per veure si aquests coeficients reductors serien aplicables a Parcs i jardins i en cas de ser-ho posar-se a treballar 💪💪🏼💪🏾en el tema.
De moment us deixem l'enllaç d'una notícia publicada 

https://www.eldiario.es/economia/gobierno-aprueba-regulacion-acceder-jubilacion-anticipada-profesiones-penosas-
peligrosas_1_12333190.html

i per les ments curioses adjuntem 
El BOE, la nota de premsa
 del Govern Espanyol i unes diapositives sobre el tema.

Salut!
🤝🏽


dijous, 22 de maig del 2025

LA CULTURA DE LES DADES I LA SEVA MANIPULACIÓ


Tot i que un dels eixos d'aquest mandat és implementar "La cultura de les dades"

La direcció continua publicant ÚNICAMENT les dades sobre tancament del dia i d'absentisme.

Què passa no hi ha res més a quantificar?

Només es vol publicar el que a la Direcció i a la Gerència de SUMEP els interessa?

Què pretenen publicant només aquestes dades?


Al Consell d'administració ja vam deixar clar que aquestes úniques dades que s'estaven publicant 

intentaven responsabilitzar a la plantilla d'una péssima gestió i falta de recursos  criminalitzant l'absentisme ( que tampoc és tant alt com ens volen fer creure) i quan el cert és que,

Aquest absentisme es deu a la sobrecàrrega de treball per:

🔴 Augment de les zones a mantenir

🔴 Mal dimensionament de les brigades

🔴 Planificació gens eficient ni preventiva

(es continuen apagant focs i no hi ha previsió de compliment d'objectius, ni processos, ni res amb cara i ulls. Això és "campi qui pugui")


I en comptes de buscar solucions, des de la Gerència de Serveis Urbans (SEMUP) es criminalitza als treballadors/es davant dels polítics

amb la única finalitat d'afavorir els arguments per l'externalització de serveis i així de pas afavorir a "empreses privades amigues"

UGT ja hem demanat a les diferents  Direccions que deixin de criminalitzar-nos i que ens DEFENSIN davant de Gerències i polítics.

Com?

🟦 Publicant dades que reflecteixin l'estat actual de les brigades i departaments, els recursos dels que disposen, les zones a mantenir i els serveis que realitzem.

🟦 Fent un comunicat de suport i de reconeixement de la nostra feina.

🟦 Canviar la manera d'organitzar la feina (doncs ara mateix està basada en una planificació que respon més a desitjos 🌈🌈🌈 que a realitats.)


Ja fa un mes que ho vam demanar i encara estem esperant.

Sembla ser que el fer-nos servir de "Chivo expiatorio" permet mantenir el cul a la cadira a més d'una persona.


Salut!

🤝🏽

dijous, 15 de maig del 2025

SER MÉS NO VOL DIR FER MÉS

 Bones 👩‍🌾🕵🏻👨🏻‍🌾👮🏻‍♀️👩🏼‍🌾👩🏻‍🔧👨🏽‍🌾👨🏼‍🏭👩🏽‍💻👩🏻‍💻🕵🏼‍♀️👨🏼‍💼


Us informem que davant de la convocatòria d'assemblea prevista pel proper 28 de maig, la secció sindical de UGT 

ara per ara no podrem assistir degut a:

🔻 La coordinació entre la Secretaria del comitè d’empresa, la Direcció i les seccions sindicals no ha estat eficaç ni eficient.

A finals d'abril el comitè va decidir que la data d'assemblea seria el 21 de maig.

Però per manca de coordinació entre la secció sindical que ostenta la secretaria del comitè d'empresa 

no es va comunicar a la Direcció fins el passat dia 9 de maig i només va demanar el Casinet d'Hostafranchs. ( quan hi ha molts altres més espais a la ciutat disponibles)

I ara no hi ha disponibilitat per aquell dia.

🔻 Manca de solidaritat i comprensió per part del sindicat que presumeix de ser el més assembleari.

Ahir es va decidir la nova data 28 de maig i coincideix amb el congrés de la nostra federació de Serveis Públics 

Ens recriminen que UGT vam acceptar, però no va ser fins ahir al la tarda que vam rebre les convocatòries definitives al congrés i resulta que estem convocades les 4 persones delegades.

Però a algunes seccions els dóna igual que no poguem participar en l'assemblea.

Esperem que al final es solucioni d'alguna manera.


Malgrat ser la única secció sindical que ha presentat PER ESCRIT al Comitè d’empresa, una proposta  sobre calendarització d’assemblees fixes durant tot l'any no ens tenen en compte.

Aquesta proposta l’hem presentat com a solució davant del comunicat de la Direcció, sobre la manera d’informar a la plantilla, que tenim les seccions sindicals. 

I per defensar i preservar el dret a ser informats/des.

Des de UGT veiem que el ritme i les decisions de comitè d’empresa estan supeditades al que diguin proposin i/o decideixin les 2 forces sindicals majoritàries.

Aquest funcionament de binomi, deixa poc marge de maniobra a les altres seccions sindicals, bloquejant o dilatant en el temps l’arribada de consens a les propostes presentades.


Aquesta situació afavoreix únicament a la Direcció que només està disposada a negociar els temes amb el temps i amb el consens que amb ella l’interessa.

Som una secció sindical petita que treballa per tota la plantilla, i com no estem subjectes a quotes d’afiliació 

ni donem prioritat als temes en funció de si tenim afiliació afectada 

mantenim una visió objectiva sobre tots els temes a tractar.


Intenten invisibilitzar-nos perque no es doni a conèixer tota la feina que estem fent.


Sindicalment parlant, a Parcs i Jardins,

 Ser més no vol dir fer més.

Encara que les nostres propostes, es bloquegin, desestimin o inclús es deixin aparcades perquè després algú altre les recuperi i les faci passar  com a seves…

no defallirem i continuarem treballant per tots els col·lectius com fem i farem sempre.


Salut!

🤝🏽

dilluns, 31 de març del 2025

Consell d'Administració

 El passat dia 25/03/25, va tenir lloc el Consell d'administració de Parcs i Jardins i va ser la nostra companya i delegada de UGT Susanna Rofín, l'encarregada de representar al Comitè d'empresa i per tant a la plantilla.

El Comitè d’Empresa va demanar a la Presidenta el ferm compromís d’aposta per la plantilla de Parcs i Jardins.

Volem que aquest compromís es mantingui i demanem sobretot a les forces polítiques defensores del servei públic, que reforcin la plantilla amb els efectius necessaris, posant en marxa els mecanismes que permetin augmentar la taxa de reposició per jubilació (mitjançant instruccions dels PGE , l’Acord marc per una administració del segle XXI...)

Doncs ha quedat més que palès que som els i les que millor podem dur a terme el manteniment dels espais verds.


Afegir que la manca de recursos i de mesures correctores per evitar l’envelliment de la plantilla ha estat fruit de l’aplicació d’unes polítiques que apostaven per les retallades en els serveis públics i que no van fer possible un relleu generacional durant 8 anys i que ens han portat a la situació actual.

També creiem que els espais verds haurien de ser considerats com equipaments públics, doncs la seva creixent posada en valor, la importància en la lluita contra el canvi climàtic i sobretot el seu gaudi tenen una rellevant incidència sobre la salut de les persones.

Actualment 714 persones són les encarregades d’executar el manteniment de 1191 ha d’espais verds que inclouen gespes, prats, planta arbustiva i vivaç.

I pel que fa l’arbrat, són 60 persones les encarregades d’executar les ordres de la gestió dels 250.000 arbres viaris (206.117u), parcs (39.239u) i zones forestals,(1680ha).

Tanmateix volem exposar que aquesta manca de recursos i creixent expansió del verd de la ciutat ve agreujada per una gestió gens eficient de la Direcció de Conservació

Doncs el model de gestió que s’està duent a terme és més aviat propi d’una gestió d’empresa familiar que a la que li correspondria com a servei públic essencial.

Malgrat l’increment de personal tècnic ( 233) dels darrers anys, les decisions que arriben al personal encarregat d’executar les ordres, són poc ajustades a criteris tècnics i sovint dissonants amb el que recullen les dades.

La manca de promocions internes, l’arbitrarietat en les Adscripcions provisionals assignades sense cap procés transparent, situa en un 1/4 de la plantilla fent tasques de categories superiors i no consolidades.

S’hauria d’afegir la constant culpabilització que estem rebent el personal del verd, sobre l’absentisme que pateix l’institut, ja que les dades obtingudes són conseqüència de la sobrecàrrega de treball, l’envelliment de la plantilla i la mala organització.


El desgast físic que patim per la realització de les tasques encomanades, treballar al carrer i ser primer filtre que recull les queixes ciutadanes envers a la gestió de l’Ajuntament, són factors que al publicar les dades no es tenen en compte.

Estar malalt/a no ha de ser motiu d’assenyalament, sinó que cal posar el focus en les retallades de l’atenció primària amb conseqüència d’una pitjor atenció a la sanitat pública.

I no es pot mirar cap a una altra banda en qüestions de salut mental que sorgeixen de vegades com a conseqüència de lideratges tòxics, mala organització o dificultats de conciliació de la vida personal i laboral.

Les retallades als serveis socials atenció a la infantesa o a la gent gran afecten principalment a les dones qui majoritàriament assumeixen les cures.

Gerència va dir que les dades que s'estan 📊 recollint són per "justificar" a l'Ajuntament aquesta demanda💰 econòmica i de personal.

La nostra resposta va ser:

🔻Ara per ara les dades recollides no mostren la realitat del dia a dia.

🔻I a més posen el focus en el personal que estem al carrer, intentant responsabilitzar-nos d'una gestió 😤 gens eficient.

🔻 Es va demanar que ens deixin de "criminalitzar" amb 🤒🤕l'absentisme.



Tenim una organització de la Direcció de Conservació més pròpia dels anys 80 que del segle XXI.

Això impedeix treure tot el rendiment i l’eficiència desitjable, doncs des de la Direcció de conservació es treballa més orientadament a l’execució de tasques immediates i de subsistència que a treballar per objectius a curt/llarg termini.

I aquest criteri organitzatiu es veu reflectit en el manteniment del verd i sobretot en la gestió de l’arbrat viari.



Arbrat és un departament molt visible que sovint es fa servir d’argumentari polític.

  • La pandèmia i el confinament, 
  • Els diferents episodis de fortes pluges i tempestes (Glòria, Filomena, DANAs...) 
  • La caiguda de la palmera del Raval (que va desencadenar una tala massiva d’exemplars) 
  • El model de naturalització amb criteris de “NO PODA” que va prevaldre durant més de 10 anys ha comportat
  • I el greu episodi de sequera, que ha suposat haver d’abatre 3000 exemplars, ha tingut efectes molt negatius sobre la planificació del Departament d’arbrat.


Mal dimensionament
de les brigades, manca de recursos i un sistema de productivitat actual que no encaixa amb la realitat de l’arbrat viari.

El model de gestió de l’arbrat hauria d’ajustar-se a les peculiaritats que presenta la pròpia poda, doncs cada carrer i cada espècie tenen un temps d’actuació diferents:

  • la orografia del terreny
  • la mida de l’arbrat
  • el temps transcorregut des de la darrera actuació
  • el flux de trànsit rodat i de vianants

són factors a tenir en compte a l’hora de planificar les tasques i que actualment no es fa.

Això genera una desafecció i manca d’implicació que té nefastes conseqüències en els resultats.

I des de Gerència es va admetre la necessitat d'un canvi de model de gestió 🌳🌴🌲 en la poda de l'arbrat.

Demanem a la Presidenta i al Gerent que exigeixin més rigor a les persones que dirigeixen l’Institut.

Volem seguir sent un dels serveis públics més valorats per la ciutadania, referent de gestió i execució pública amb personal propi.


Instem a l’Ajuntament a que lideri aquest impuls per projectar-nos com a mirall, a nivell europeu, en la lluita contra el canvi climàtic a les ciutats.

Finalment la Presidenta del Institut, Sra. Laia Bonet va valorar molt positivament la nostra feina emfatitzant la seva importància en la lluita pel canvi climàtic ⚡🌪️☀️ a les ciutats.emfatitzant-la degut a la importancia que esdevé la nostra tasca en la lluita contra el canvi climàtic a les ciutats i ens va encoratjar a continuar així

també va insistir que el canvi que necessita Parcs i Jardins per ser referent en aquesta lluita ha de venir de manera conjunta i recíproca de les i els que gestionen la feina i dels i les que l'executen.


Salut!






divendres, 21 de març del 2025

RESUM COMISSIÓ DE SEGUIMENT MARÇ 2025


Bon dia 🕵🏼‍♀️👩🏼‍💻👨🏽‍🔧👩‍🌾🕵🏼‍♂️👨🏻‍💻🕵🏻‍♀️👩🏼‍🔧👨🏼‍🌾👨🏼‍💼👩🏾‍🌾👩🏻‍💼

El passat dia 19 va tenir lloc la comissió de seguiment i es va tractar els següents temes:

🔺Oferta Pública i convocatòria de places de mecànics/ques per OPO

Està clar que s'ha de regularitzar la situació dels 👨🏽‍🔧👩🏼‍🔧 companys/es de taller.

I hem de vigilar 👀 que aquesta garanteixi una futura promoció interna transparent i amb igualtat d'oportunitats per tothom.

Per això mateix des del Comitè encara no ens hem posicionat en ferm.

🔺 Selecció i Promoció interna

Estem d'acord que cal simplificar els processos i per fer-ho hi ha sobre la taula una proposta de procés d'estabilització.

Caldrà estudiar-ho amb deteniment.🧐

🔺 Premi assistència

Està clar que s'ha de negociar doncs des de l'entrada en vigor de la llei de igualtat, aquest premi ha passat a ser discriminatori des del 2022.

El tema del pagament de la 💸 retroactivitat és el que no està tan clar...

🔺 Absentisme

Es vol fer campanya contra l'absentisme.
UGT creiem que s'hauria de fer campanya per a contractar MÉS PERSONAL.
Professionals de les baixes a tot arreu existeixen, però culpabilitzar a qui realment està 🤒 patint una malaltia o una 🤕 lesió precissament per excès de càrrega de treball... ens assembla que és justificar de manera "justeta" una manca de bona gestió.

🔺Compliment horari

S'instauraran mesures de control 🙄
per tots els col·lectius.
Per fer-ho s'amparen en l'article 20.3 de l'Estatut dels treballadors/es

🔺 Prescripció de sancions

Sembla ser que segons sentències recents pel que fa a prescripcions de sancions, ara s'aplicaran els terminis que marca l'EBEP 🤔.

🔺 Jubilació parcial

S'ha de seguir buscant  🔎 fórmules per dur-les a terme, mentre la llei que les regula no es modifiqui.

🔺 Instal·lació de GPS

Mesura també amparada en l'art 20.3 de l'ET.
Ara Comitè ha demanat que s'instal·lin en TOTS 🚜 🚚 🛵 🚲 els vehicles 🏍️ i ha recordat que els vehicles són per utilitzar DURANT la jornada laboral i no per anar i tornar de la feina a🏠 o des de 🏠

🔺 Modificació dels llocs de treball i Reglaments per llocs de lliure designació

Atenció red flag!!!!🚩🚩🚩

Una cosa és regular situacions que incompleixin la RLT i una altra continuar perpetuant 🤨 favoritismes amb cert ferum classista.

S'han de regular TOT el que queda pendent de la RLT i no fer-ho de manera "selectiva".

🔺 Propera jubilació del Gerent

Ara entenem alguns dels neguits i la pressa que això està suposant a més d'un/a.😜


🔺 Instal·lacions sindicals

Es veu que hi ha "un projecte engrescador" 😑 per ubicar les oficines sindicals, però no ens informen degudament.

El misteri està servit.👻

Volem recordar que UGT

🔸Hem apostat i apostem pel posicionament conjunt del Comitè d'empresa


El consens del comitè (ja sigui donat per 3️⃣, 4️⃣ o 5️⃣ seccions ) és un avantatge que garanteix:

- la màxima representativitat de la plantilla

- l'èxit en la negociació.

Indistintament de les possibles ⚙️ dinàmiques que es puguin arribar a establir,

UGT seguim i seguirem treballant per garantir els teus drets.

Salut!
🤝🏽