dimarts, 29 de març del 2022

PLA D'ESTABILITZACIÓ INTERINES

RESUM DEL QUÈ CONTEMPLA LLEI

Un procés addicional és un procés extraordinari doferta pública que és adicional als  processos ordinaris i per tant, pot contenir alguna diferència, però sempre ha de respectar, els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i celeritat.

A Parcs i Jardins hi ha un nombre de places, que pertànyen a diferents grups professionals, pendents d'estabilitzar. És a dir aquestes places estan ocupades per companys/es que tenen un contracte de caracter temporal des de fa 3 o més anys.

A QUI VA DIRIGIT?

A totes aquelles persones que a 31 de desembre de 2020 estan ocupant una plaça de forma temporal i ininterrompuda durant 3 anys o més. 


HAIG DE PRESENTAR-ME OBLIGATÒRIAMENT? 

Si s’ocupa una de les vacants ofertades i no es presenta al concurs de mèrits corresponents, no es tindrà dret a la indemnització en cas de no superació del procés selectiu i es finalitzaria per complert, la relació laboral. ( o sigui ja no treballaries a Parcs i Jardins i no cobraries ni un duro d'indemnització). 

Per tant CAL PRESENTAR-SE si es vol continuar treballant a Parcs i Jardins i si es vol tenir DRET A INDEMNITZACIÓ en cas de no superar el procés.

COM SERIEN ELS PROCESSOS SEGONS LA LLEI?

Hi ha d'haver CONCURS OPOSICIÓ per:

A totes aquelles persones que estan desenvolupant tasques en Places que a 31 de desembre de 2020, portaven ocupant de forma temporal i ininterrompuda els tres anys anteriors, és a dir places ocupades ininterrompudament entre 1 de gener de 2018 i 31 de desembre de 2020.

Es recomana fixar uns continguts de temari específics al procés en qüestió i els exercicis de la fase doposició poden ser no eliminatoris entre si, sempre i quan s'acordi amb l'administració pertinent, que en aquest cas seria la Direcció de Parcs i Jardins.

La fase de mèrits serà d’un 40% de la puntuació total i es valorarà majoritàriament l’experiència en el cos, grup, categoria.

La valoració dels mèrits és el que s'ha de negociar amb la Direcció de Parcs i jardins.


Hi ha dhaver un CONCURS DE MÈRITS per:

A totes aquelles persones que estan desenvolupant tasques en Places ocupades de manera temporal i ininterrompuda des dabans de l1 de gener de 2016 o sigui places ocupades de manera temporal e ininterrompudament durant 5 o més anys.

La valoració dels mèrits és el que s'ha de negociar amb la Direcció de Parcs i jardins.

Cal recordar que : Tots dos processos han  de respectar, els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i celeritat.

QUÈ ES FARÀ A PARCS I JARDINS?

La Direcció ha informat en Comissió de Seguiment que la seva intenció és fer totes les places per concurs de mèrits, doncs com som una EPEL (Entitat Publica Empresarial Laboral)  i no som funcionàries, la Llei ens permet fer tots els processos mitjançant concurs de mèrits. 

Però cal contrastar informació sobre quin tipus de concurs seria més favorable, en cas de no tenir part de la titulació requerida, per participar en alguns dels processos.

Val a dir, però que tant la Direcció com el Comitè d’Empresa compartim objectiu: APLANTILLAR El MÀXIM de persones que es troben en contracte de temporalitat.

QUÈ PASSA SI NO APROVO?

El procés ha de garantir la recol·locació del personal temporal que no superi el procés destabilització a través de bosses específiques.

Si ja treballaves a ladministració i has aconseguit la nota mínima, però no has aconseguit plaça, TENS DRET a una compensació econòmica de 20 dies per any i se tintegra en les borses de treball ja existents o en una nova bossa específica.

I s'haurà de garantir els primers llocs a les bosses generades dels diferents processos, de manera que quan a Parcs i Jardins es sol·liciti personal de nou, s'haurà d'avisar a les persones que han quedat les primeres en la bossa del procés d'estabilització, per ocupar la plaça demandada.

QUI ES POT PRESENTAR A UN PROCÉS D'ESTABILITZACIÓ?

Podríem dir que aquesta Llei és una mica hipòcrita, doncs tots dos processos han  de respectar, els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i celeritat, per a que es pugui presentar TOTHOM.

Però a l'hora la mateixa Llei, està donant facilitats per a que cada administració beneficii d'alguna manera, a totes les persones que porten anys treballant en contracte de  temporalitat per a que puguin accedir a la plaça que actualment estant ocupant.

 I això vol dir que es poden presentar totes aquelles persones que:

- Estiguin treballant dintre de Parcs i Jardins EN CONTRACTE TEMPORAL (INTERINES I RELLEVISTES), encara que porti 1 any amb contracte de temporalitat.

-Vinguin de fora, o sigui, que no hagin treballat mai a Parcs i Jardins i vulguin provar d'entrar.

-Treballin a Parcs i Jardins i vulguin accedir a les places dels processos de grups superiors o diferents al que pertanyen actualment.

QUAN M'HAIG DE PRESENTAR?

Aquesta oferta pública addicional ha de ser publicada abans de l’1 de juny de 2022: es presenta a l'Interventor de l'Ajuntament, un informe on es recull el nombre de places que es volen estabilitzar.

Les convocatòries han d'estar publicades abans del 31 de desembre de 2022: Aquí és on t'hauràs de presentar, quan surtin les bases del procés que t'interessi.

El processos d'estabilització hauran d'estar resolts abans del 31 de desembre de 2024: Una cosa és la publicació de les bases i l'altre l'execució del concurs de mèrits /oposició.

QUÈ PASSA SI ENTREMIG FAIG UNA OPO I APROVO?

Durant els anys 2022/2023 poden haver altres OPO'S a les que et puguis/vulguis presentar.

I si obtens la plaça, no cal que et presentis al procés d'estabilització, però no pateixis la teva plaça del procés d'estabilització no es perdrà; la podrà aprofitar un altre company/a que estigui en contracte de temporalitat i que porti (o no) menys anys que tu.

QUINA TITULACIÓ NECESSITO PER PODER PARTICIPAR?

Depenent de cada procés .

En els processos de Tècnics/ques la titulació requerida serà la titulació universitària corresponent a la plaça convocada i el català nivell C1.
I en Auxiliar del verd la titulació requerida es ESO o equivalent i el nivell de Català B1. 

I d'Auxiliar administratives la titulació requerida es ESO i Nivell Català C1.

QUÈ PASSA SI NO TINC LA ESO?

Si no tens la ESO i no vas obtenir el GRADUAT ESCOLAR hi ha una manera d'obtenir una titulació EQUIVALENT.

Has d'anar al DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT  del  c/ Via Augusta 202-226 08021 Barcelona telf: 934 00 69 00, omplir la sol·licitud corresponent i presentar la següent documentació:

El CERTIFICAT D'ESCOLARITAT i un extracte de la teva VIDA LABORAL conforme has treballat 8 ANYS.

En un mes i mig aproximadament et donaran una titulació de GRADUAT ESCOLAR  LABORAL, que et permetrà presentar-te al concurs de mèrits i a qualsevol OPO en que demanin la ESO com a titulació requerida.

QUÈ PASSA SI NO TINC CAP NIVELL DE CATALÀ ACREDITAT? 

Per presentar-te al concurs de mèrits d'Auxiliar es necessitarà el nivell B1 i en tècnics/ques i administratives el nivell C1.

Si vas fer l'EGB o FP1 a partir del curs 1978/79 a Catalunya,  pots convalidar-lo amb el B2. Només ho has de solicitar al centre que vas estudiar i si aquest no existeix trucar al Departament d'Ensenyament i demanar que el convalidin.

https://educacio.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/22046-reconeixement-b2-c1-catala?moda=1 

Aquest enllaç també et serveix per accedir a informació sobre com convalidar el nivell de català C1 si tens la ESO cursada

Com hem comentat els processos es poden dur a terme fins al 2024, per tant hi ha prou marge de temps per aconseguir el títol/acreditació del nivell de català que es requereix, per poder presentar-te al procés que t'interessi.

En el centre de Normalització Lingüística (CNL) es fan cursos on line de tots els nivells.

Us adjuntem l'enllaç per a que consulteu els cursos i les dates de quan cursar-los. https://www.cpnl.cat


ACOMPANYAMENT DURANT EL PROCÉS

La Direcció de Parcs i Jardins ha comunicat que farà un acompanyament individual i personalitzat a totes les persones que estan afectades pel procés d'estabilització.

Tant si ets afiliat/da de UGT, com si no ho estàs i vols acompanyament sindical o simplement vols més informació sobre el procés d'estabilització envia un correu a :

ugtvioletaparcsijardins@gmail.com

o envia'ns un whatsapp al telèfon: 680 60 31 81

Indicant Nom, cognom i si sol·licites el nostre acompanyament o si tens algun dubte sobre al procés.

D’altra banda informar-vos que anirem publicant totes les novetats que tinguem sobre el tema, doncs encara queda saber quantes places ens atorgará Intervenció de l’Ajuntament, la part de negociació de les bases que regiran els concursos i si el català serà o no necessari en els concursosde mèrits.

Caldrà anar mirant com ho fan en altres Ajuntaments i Administracions públiques, per escollir el millor model que s’adapti a les necessitats del nostre Institut.

 

 

Seguim fortes i forts!!!


 

diumenge, 20 de febrer del 2022

TEMPS DE PROPOSTES: RLT I INTERINES

Després de l’assemblea celebrada i on UGT ja va exposar les seves inquietuds, creiem que ja és moment de materialitzar algunes de les propostes que van sortir.


Apart de la reinvidicació de tornar a RECUPERAR EL NOM DE PARCS I JARDINS, com a imatge coorporativa nostra, que ens permetrà diferenciar-nos dels serveis de neteja i ens servirà per a que la ciutadania ens reconegui com a servei de jardineria pública i de qualitat que som, va sent hora també d’entomar altres temes.

 

ORNAMENTACIÓ, ADMINISTRATIVES, PLATGES i FORESTALS

La RLT com a tal, l’entenem com  una eina per posar ordre a la classificació laboral de l’empresa i és un document que permet una constant actualització de les diferents demandes laborals de l'Institut, CLASSIFICANT tots els llocs de treball per les seves singularitats i REGULANT els complements econòmics corresponents.

La RLT va permetre administrar una quantitat de diners, (resultat d’una sentència de pagament pendent al personal de l’Ajuntament de BCN) i tot i que a nosaltres NO ENS PERTOCAVA, se’ns va aplicar, perquè el govern de BCNen Comú així ho va decidir.

Aquest repartiment de diners, va suposar un aport econòmic extra, per a la majoria del personal de Parcs i Jardins, però van haver alguns llocs de treball,  que  no es van beneficiar  i per tant  NO VA AUGMENTAR el seu poder adquisitiu, com és el cas dels companys/es d'ORNAMENTACIÓ.

Des de UGT demanem ACTUALITZAR la seva SITUACIÓ.

Per altra banda també demanem una valoració més exhaustiva d'atres col·lectius laborals, que també han quedat pendents de revisió.  Però per fer-ho creiem que s'haurien d'establir una sèrie de criteris que permetessin diferenciar aquests llocs de treball i/o destins, amb certes singularitats i així evitar demandes de retribucions econòmiques insostenibles, per part d'altres col·lectius, que ja han estat previament valorats.

UGT ha enviat proposta individualment a la Direcció de Parcs i Jardins, per revisar les condicions laborals dels col·lectius d' ORNAMENTACIÓ, i FORESTALS, que en cas de ser acceptada, NO TINDREM CAP INCONVENIENT en presentar-la davant de la plantilla, com a PROPOSTA CONJUNTA DEL COMITÈ D'EMPRESA. I  també estem col·laborant amb el Comitè d'Empresa,  en propostes presentades per altres seccions sindicals que tracten el tema dels col·lectius de VIGILÀNCIA i HORTS.

Val a dir que encara queden molts col·lectius pendents de valoració i que des de UGT ja estem treballant en propostes pels col·lectius de PLATGES, VIVER, TÈCNICS/QUES i PERSONAL ADMINISTRATIU. 

Us anirem informant properament.

PERSONES INTERINES

Pel que fa al PROCÉS D 'ESTABILITZACIÓ DE PERSONES INTERINES, informar-vos que paral·lelament, UGT estem treballant INTENSAMENT. Ja hem pogut diferenciar el nombre de persones que estan afectades per aquest procés, així com el nombre de places a presentar davant de l'administració. I seguim treballant per establir els criteris que haurien de regir les bases d'aquest procés per a que CAP de les persones afectades, SURTI PERJUDICADA. Feina que UGT estem pendents de portar al Comitè, per poder-la presentar posteriorment davant de la Direcció, com a PROPOSTA CONJUNTA de COMITÈ.

Us demanem una mica de paciència i comprensió doncs no és una tasca fàcil, us informarem degudament, comforme anem avançant.

Tenim moltes Ideies i ganes de treballar, però caldrà veure quina acollida tindran les nostres propostes quan s’exposin davant de la Direcció i dintre del Comitè d’Empresa. Doncs sabem que el Comitè d'Empresa és un órgan plural i amb moltes opinions i punts de vista diferents, un lloc on s’exposen ideies i on les diferents seccions sindicals presenten  les seves  propostes.  Aquesta diversitat és enriquidora i tot i la diferiència d'opinions, finalment s'acaba arribant a consens,  triant la proposta més favorable per la plantilla.

Des de UGT no tenim cap inconvenient en escoltar i recollir les propostes que ens presentin la Direcció i/o les altres seccions sindicals i continuarem aportant les nostres pròpies, perquè creiem que la UNITAT i el CONSENS sempre SUMEN.

 

Moltes gràcies per la vostra atenció.

 

SEGUIM FORTES I FORTS!!! 



divendres, 11 de febrer del 2022

QUI NO ARRISCA NO PISCA

 I ARA... A TREBALLAR!!!

Moltes són les veus crítiques i els dubtes que s’han plantejat arrel d’aquest canvi i revocació del Secretari del Comitè i delegat de CGT.

Però després de 14 mesos d’inacció, sense full de ruta sindical i sense propostes conjuntes, després que el Gerent de Parcs i Jardins, adrecés una carta a tota la plantilla informant sobre unes mesures que afectaran l’Institut, ni tan sols es va fer el gest de convocar a les diferents seccions sindicals, per donar resposta.
Amb una llei aprovada al desembre per regularitzar la situació d’interinatge a l’administració pública,  una OPO ( 76 places) i els processos de promoció interna en marxa, una RLT que segueix paralitzada amb llocs de treball pendents de valoració, després de tot això,  la secció sindical d’UGT ha decidit PLANTAR-SE davant d’aquesta situació d'inacció total i fent un gest de responsabilitat i compromís amb la plantilla,  vam presentar candidatura a la Secretaria del comitè.

Cap altra secció sindical va presentar candidatura i  realitzades les votacions, la Secretaria recau en UGT i la Presidència en CCOO, doncs també, va ser la única secció sindical que va presentar candidatura a aquest càrrec.

El més curiós de tot és que la secció sindical de la CGT, tot i ocupar 3 càrrecs: 1. Secretaria del Comitè, 2. Representació del Comitè d’Empresa al Consell d’administració i 3. Coordinació del Comitè de Seguretat i Salut, ( 3 dels 4 totals) ha estat incapaç de comunicar-se amb la resta de seccions sindicals, ha actuat completament per lliure i no se li ha vist cap intenció ni per treballar en propostes conjuntes, ni per buscar  solucions  als diferents temes que hi ha sobre la taula.

I el més increíble és, que van lamentant la falta de coordinació i d'unitat en el Comitè, quan en realitat, disposava de tots els càrrecs i les eines, per fer-ho possible.
I ara que altres forces sindicals han decidit donar el pas de continuar treballant conjuntament, per vetllar i millorar, les condicions laborals de la plantilla, ara CGT ploren i s’amaguen darrera d’arguments puerils, vestits de falsa repressió sindical i qualificant aquest pas de cop d’estat. I ens preguntem: de quin estat parlen? però era CGT l’Estat? i no se suposa que els i les anarquistes no reconeixen l’estat?
Tot plegat no s’enten gaire i creiem que forma part de la seva estrategia sindical de criticar i denunciar a tort i a dret, sense coherència i falta d’arguments.
 
Per tant, A LLORAR A LA CALLE DE LA LLORERIA.

Ara cal posar-se a treballar i el primer tema que vol entomar el nou Comitè d’empresa és el de l’estabilització de les persones amb contracte d’interinatge.

Què fer?
Primer de tot aclarir, que el procés d’estabilització, no forma part de la reforma laboral, però si està inclòs en els PGE (Presupuestos Generales del Estado). 
Ara us fem 5 cèntims.

Reforma Laboral

En ella es parla dels canvis que s’han fet en matèria de, convenis col·lectius (durada, vigència, com procedir  en horaris…) contractació (tipus de contractes, millora de les condicions dels contractes, definir límits en els contractes temporals…) salari mínim interprofessional, acomiadaments, ertos…

PGE
Distribució de les diferents partides econòmiques a l’administració pública: Retribucions econòmiques, taxa de reposició, i AQUEST ANY, inclou el procés d'estabilització d’interinatge.

Llei d’Estabilització
Aprovada el 28 de Desembre de 2021 recull les pautes i límits del procés d'estabilització d’interinatge.
Exposa les Condicions i excepcions per poder reduir al màxim, el nombre de persones amb contracte d'interinatge, dintre de l’Administració pública.

Actualmet UGT i el Comitè d'Empresa, estant elaborant propostes, perquè es puguin beneficiar, el nombre màxim de persones en aquesta situació.
La mateixa Direcció de Parcs i Jardins, ha emès un comunicat explicant, que també està disposada a treballar en aquesta línia.

Així doncs, suposem que algunes seccions sindicals ens tornaran a criticar per NEGOCIAR, AMB LA DIRECCIÓ.

I des d'UGT ens preguntem QUIN MAL HI HA A NEGOCIAR?

Si es volen arribar a acords, bé s'haurà  de DIALOGAR i fer les PROPOSTES necessàries.
I des d’aquesta secció sindical sabem que QUI NO ARRISCA, NO PISCA i que precisament quan es negocia, s’està EXPOSAT  a crítiques de tot tipus:

Des dels arguments d’aquelles persones que no han volgut participar de la negociació, les que diuen que es podria haver fet millor i no s’han acceptat les seves propostes, fins a les que diuen que som uns venuts/des, uns traïdors/es i uns llepaculs de la Direcció.
I no serà que les propostes d’aquests/es persones, que tant ens critiquen, han estat descartades, perquè són propostes inviables que incompleixen la llei, i/o beneficien només a unes poques?

Però en fi, cada secció té la seva estratègia sindical.
I UGT NO ens quedarem de braços creuats davant d’un PROBLEMA, mirant com creix, assenyalant-lo i alimentant-lo, perquè SEGUEIXI EXISTINT, SENSE SOLUCIONAR-HO, només per PODER DIR que LES COSES NO FUNCIONEN.

La nostra estratègia no és aquesta. La UGT NO S’AMAGA darrera dels problemes, ni dels insults, ni de falses acusacions.
La UGT treballa per BUSCAR SOLUCIONS edients i per MILLORAR i adaptar-les als temps actuals.
I per suposat, DENUNCIARÀ, qualsevol vulneració de drets, tot allò que no estigui dintre de la legalitat i els possibles incompliments dels acords establerts.

Tenim les coses clares i sabem en tot moment, al costat de qui estem: de la PLANTILLA de l’I.M.Parcs i Jardins.

I pot ser caldria recordar a algunes persones,  que la plantilla som TOTS i TOTES els treballadors i treballadores de Parcs i Jardins, des de Directors/es de Departament, Caps d’Àrea, Tècnic/ques, Adninistratius/ves, Xofers/esses, Podadors/es, Pràctics/ques, Auxiliars i Oficials de jardineria, Encarregats/des, Maquinistes, Mecànics, Vigilants/es, Avaluadors/es del pla de risc, Celadors/es…. i ben aviat, també Operais/es.

Cada lloc de treball amb les seves singularitats que els caracteritza i uns/es NO PODEN FUNCIONAR SENSE els/les altres. 

Tots/es som NECESSARIS/ES i conjuntament FORMEM l’Institut Municipal de PARCS I JARDINS de Barcelona.

Així doncs, Recordem-ho i seguim lluitant per a que així sigui. 

 

SEGUIM FORTES I FORTS!!!

 



dijous, 20 de gener del 2022

Demanem la dimissió Secretari del Comitè d'Empresa de l'I.M Parcs i Jardins de Barcelona.

Un comitè està format per les varies seccions sindicals que han obtingut els suficients vots a les eleccions sindicals, que s'hagin celebrat dintre de l'empresa. 

El següent pas és, que aquestes seccions sindicals votades per la plantilla, presentin candidatura per ocupar els càrrecs de Presidència i Secretaria del Comitè, per desenvolupar les funcions corresponents, entre les que destaca: ser els/les Representants de la plantilla. 


 Què vol dir això? 

Que no necessàriament la secció sindical que hagi obtingut més vots, té assegurada ni la Presidència, ni la secretaria, (Vaja que no se li atorga automàticament). 

Aquests càrrec, només, els voten, els i les delegats/des electes que, conformen el Comitè d'empresa. Els i les delegats/des LOLS, en aquest cas, no poden participar d'aquesta votació. 

I és necessària una majoria de vots, dels delegats/des electes, donant suport o no, a les candidatures presentades. 

Qui pot presentar candidatura? 

Qualsevol secció sindical que formi part del Comitè d'empresa i que DECIDEIXI presentar-la. 

 Per tant el fet de GUANYAR unes eleccions NO ET CONVERTEIX automàticament, en President/a

I quedar com a 2a secció sindical més votada, NO ET DÓNA DRET a obtenir la Secretaria.

Tot això està recollit en la Llei Orgànica de LLibertat Sindical (LOLS) 

A part de la llei, cada Comitè, té un reglament on es defineixen les funcions que han de desenvolupar qui ocupi la  Presidència i la Secretària del Comité.

I tal com es recull al reglament del Comitè d’Empresa de Parcs i Jardins, consensuat per les seccions sindicals de CCOO, CGT, Intersindical, USOC i UGT, les funcions del Secretari del Comitè són:

 a) Proposar l’ordre del dia de les reunions de la Permanent i el Plenari.

 b) Fer efectiva la convocatòria de les reunions del Comitè, enviant l’ordre del dia i els documents que hagin de ser debatuts amb antelació suficient. 

c) Aixecar acta de les reunions de la Permanent i del Plenari, que hauran de contenir la informació referent a data, assistents text dels acords adoptats i les intervencions que es demani explícitament que hi constin. 

d) Remetre còpia de les actes als membres del Comitè.

 e) Redactar i sotmetre a la signatura de la Presidència la correspondència que origini el funcionament del Comitè, així com els fulls informatius per la plantilla que decideixi el Plenari.

 f) Custodiar la documentació del Comitè i altres efectes pertanyents al mateix.

                                                                                     g) Qualsevol altra funció que li atorgui el Plenari.

h) En cas d’absència justificada, les seves funcions poden ser provisionalment exercides per la Presidència o per un altre membre del Comitè en qui delegui, i que ho accepti de forma expressa. 

 

Després de la carta que CCOO adreça al Secretari del Comitè d’Empresa, en data 26 de novembre, demanant explicacions referents a la intervenció en el conflicte d'una brigada , que va generar un ESTAT D'ANGOIXA a un company del torn d’integració, UGT demana informació sobre el fet a la Direcció de RH. 

Una vegada rebut l’informe, a la vista final de les diligències informatives de l’expedient, es constata que: 

El delegat de CGT i nomenat Secretari del Comitè, és qui duu a signatura del company del torn d’integració, un document per signar. 

 • Que NO LLIURA CÒPIA del mateix al signant, NO L'INFORMA del que està signant i NO DEMANA EL SUPORT de la persona referent de l’IMD. (Institut Municipal de Discapacitat)

 • Que el company del torn d’integració no ha participat en la redacció de l’escrit, ni comprèn quines són les conseqüències de signar-ho. 

 • Que el Secretari del Comitè va actuar com a assessor sindical d'una persona no afiliada a la CGT. 

 • El document, que va signar el company, EGIGEIX que qualsevol informació o comunicació, només es faci al sindicat CGT, obviant que hi ha persones afilades a altres sindicats (o a cap) i per tant PRIVANT I AMAGANT LA INFORMACIÓ del fets ocorreguts, a les diferents seccions sindicals a les que pertanyen.

 • Que en l’escrit NO ES DEMANA obertura del protocol de gestió de conflictes, quan entre els signants de dit escrit, hi consta una delegada de CGT (que en aquell moment treballava en aquesta brigada en concret) i QUI RECULL les signatures és el Secretari del Comitè.

 En data 16 de desembre de 2021, UGT no va rebre resposta a la carta de CCOO ni per part del Secretari del Comitè ni per part de la CGT. 

 Fetes les consultes pertinents al nostre sindicat, considerem aquesta actuació del Secretari, com a MALA PRAXI, i és per això que vam demanar la seva DIMISSIÓ, aspecte en el que ens refermem. 

Malgrat CGT, en la darrera reunió permanent del Comitè d’empresa, va començar negant la participació del Secretari en la recollida de signatures, en un correu adreçat a tota la plantilla municipal i en diverses publicacions a les xarxes socials, es defensa la recollida d’aquestes signatures tot afirmant que les va recollir, però com a delegat de CGT, i no com a Secretari del Comitè.

Entenem que la figura del Secretari/a del Comitè d’Empresa (que és escollida pels membres del Comitè, votats a la seva vegada per la plantilla), ha de ser conscient que representa tant al Comitè com a la plantilla i el fet de ser també delegat/da sindical, no li dóna peu a deixar de banda, les seves funcions com a Secretari/a i actuar com a delegat/da, en benefici de la secció sindical a la que pertany (independentment de quina sigui) sempre i quan ho cregui oportú, doncs al cap i a la fi, representa al Comitè i en conseqüència, representa també a la plantilla.

És per tot això, que la secció sindical de la UGT a Parcs i Jardins ha perdut la confiança amb la que a l’inici del mandat vam dipositar en el Secretari del Comitè, al qui demanem que per ètica i dignitat, doni un pas al costat i deixi d’exercir les funcions de Secretari el Comitè d’Empresa de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona.

I en exercici de responsabilitat, UGT convida a les seccions sindicals a que facin les seves propostes al plenari, per tal de desbloquejar la situació actual del Comitè d’Empresa. 

 

Secció Sindical UGT I.M.Parcs i Jardins de Barcelona